De opbouw van je berichten zijn erg belangrijk.
Met name voor advertenties zou ik de volgende opbouw hanteren
We beginnen bij de stopper.
Zorg voor een sensationele eerste 2 regels van je tekst.
Mensen zijn altijd op zoek naar sensatie.
Denk aan:
“Ik stop ermee!”
Of een quote van je klant, zoals:
“Ik gooide mijn laptop op de grond van frustratie.”
De lust naar sensatie is menselijk.
Voedt deze honger met een intro van je tekst waar je ideale klant van aangaat.
Benoem een opvallende situatie of een bijzonder resultaat (positief of negatief).
Denk altijd aan je doel: jouw ideale klant moet stoppen met scrollen om jouw tekst te lezen.
Pijn:
Zodra je de aandacht te pakken hebt, ga je dieper in op de inhoud.
Mensen lezen het liefst content dat als een verhaal geschreven is.
Dit noemt men ook wel story-telling.
Schrijf het verhaal van een probleem dat door jouw dienst/product is opgelost, of juist een situatie van iemand die enorm geholpen is door jouw product of dienst.
Aanbod:
Maak een bruggetje naar je aanbod.
Vertel wat je organiseert of verkoopt.
Is dit een webinar? Schrijf over de inhoud ervan.
Verkoop je een product? Beschrijf de voordelen die mensen zullen ervaren, wanneer zij dit product kopen.
CTA:
Roep je doelgroep op om de gewenste actie te ondernemen.
Link naar je aanbod.
#:
Voeg je # toe.
Voorbeeld van een tekst:
Stopper:
“Terwijl ik een mailtje moest beantwoorden, snauwde ik tegen mijn oudste…”
Pijn/plezier:
“En meteen had ik spijt. Ik zag haar treurige blik in haar ogen en dat deed pijn. Maar ik besefte me ook, dit moet anders.”
Dit verhaal vertelde een klant tegen mij.
Gelukkig is dit een situatie van een tijdje terug.
Ze heeft nu de juiste balans door werk en privé gescheiden te houden en doordat ze
Aanbod:
Ze heeft bij mij het “naam aanbod” traject doorlopen en ik heb haar begeleid naar “resultaat aanbod”.
CTA:
Ga naar link in bio
# toevoegen.