Je over mij pagina
Zoals ik hierboven al zei, mag deze als enige pagina om JOU gaan.
Naast de homepagina is de ‘Over Mij’ of ‘Over Ons’ pagina de meest bezochte pagina op websites. Zoals ik eerder ook al zei: mensen kopen van mensen.
Een valkuil is dat ondernemers deze pagina ook gebruiken om te zeggen waarom ze de klant kunnen helpen. Maar dat mag je op deze pagina echt helemaal weglaten, daar is met name je salespage geschikt voor.
Op je Over Mij Page is het dus heel belangrijk dat jij laat zie wie JIJ bent, wat je hebt meegemaakt, wat jouw verhaal is, wat was het keerpunt, waarom je doet wat je doet door je missie te delen.
En juist door jouw WHY goed te omschreven maak je verbinding met je ideale klant.
Deel emoties, zowel zwaar als luchtig.
Laat ook je humor zien, want humor is ook heel erg verbindend en zorgt voor connectie.
Gebruik op je Over Mij Page ook echt meerdere foto’s van jezelf, zodat de bezoeker tijdens het lezen jou veel voorbij ziet komen en nog meer kan connecten.
Salespage.
Je salespage of pages natuurlijk, zijn de pagina’s waarop je echt iets verkoopt.
Om ervoor te zorgen dat mensen ook daadwerkelijk iets kopen dien je ze weer bij de hand te nemen. Op je salespage komt dan ook alles samen.
Hier komen de pijn en het verlangen van je ideale klant en je oplossing samen. (XYZ formule)
De salespage heeft maar één doel: Conversie, oftewel sales!
Of dat nu een gratis aanbod of betaald aanbod is.
De salespage is een website page zonder header en footer.
Dit om te voorkom en dat mensen worden afgeleid en klikken op een van je menuknoppen en daardoor vergeten waarvoor ze op je salespage waren.
Het enige doel is dat de lead zijn/haar gegevens achterlaat en je E-book aanvraagt.
Of de aankoop doet!
Bij een Gratis E-book downloaden adviseer ik het volgende.
Op deze page gaat jouw ideale klant dus zijn/haar gegevens invullen.
Vraag zo min mogelijk gegevens aan je lead, om de drempel tot downloaden zo laag mogelijk te houden. Het enige wat je nodig hebt is:
Een aantal tips voor wil ik je hierbij een aantal tips geven:
Onderstaand vind je een template en leg ik nog meer uit welke tekst je waar plaats op de salespage.
Bedanktpagina na aanvragen gratis weggever.
Dit is de bedanktpagina waar mensen terecht komen, nadat ze jouw E-book hebben gedownload. Jij bedankt hen voor het vertrouwen, dat er een mail onderweg is met het E-book erin én wat vaak vergeten wordt: je doet meteen je entry aanbod.
Iemand heeft de moeite genomen om jouw E-book te downloaden, deze persoon heeft dus een direct probleem en wil daar graag hulp bij ontvangen.
Daarom is het van belang dat je meteen doorpakt de lead een aanbod doet, een aanbod uit je entry fase, oftewel een no-brainer.
Ik vind zelfs dat je het niet kan maken om deze mensen niet te helpen door geen aanbod op je bedanktpage te zetten.
(Dit aanbod komt tevens in je mailfunnel nogmaals aan bod.)
Je kan hier een zogeheten ‘One-Time-Offer’ (O.T.O.) doen, wat bijvoorbeeld maar 30 minuten geldig is (hiervoor zijn plug-ins te downloaden) hierdoor creëer je urgentie en urgentie verkoopt.
Of je doet een aanbod wat blijft, omdat zij het E-book hebben gedownload en een korting geven van 47 euro voor 27 euro.
Vertrouwen is één van de belangrijkste emoties die een potentiele klant moet voelen, alvorens hij/zij iets koopt bij jou.
Om die reden raad ik altijd aan om referenties op je website te plaatsen en deze ook in het menu te plaatsen.
Als iemand anders vertelt over jullie samenwerking, de resultaten die jullie samen bereikt hebben en hoe hij/zij het traject vond, wordt deze vaker als waarheid en als ‘veilig’ bestempeld door de bezoeker dan dat jij hier zelf over vertelt.
Probeer deze pagina zo betrouwbaar mogelijk te maken, door echt prinstscreens te delen.
Het liefste met naam van de betreffende persoon, vraag hier wel even toestemming voor.
Denk hierbij ook aan delen van mailtjes die je hebt gehad of een DM gesprek, alles is goed!
In het volgende onderwerp vind je de linkjes naar de templates.