In een eerdere module zijn we aan de slag gegaan met het maken van een onweerstaanbaar strategisch aanbod. In deze module gaan we er voor zorgen dat jij dat aanbod moeiteloos gaat verkopen.
Jouw funnel is de lift waarin je jouw ideale klant naar het Penthouse gaat brengen. (weet je nog module 2?) Wel in kleine stapjes, zodat ze eerst op elke verdieping een kijkje kunnen nemen en dan weer in de lift stappen naar een etage hoger.
Het is dan ook echt van belang dat jij jouw ideale klant niet laat ‘hangen’ ergens in de lift of op een verdieping, maar jij neemt de leiding en begeleidt hem/haar!
Tijdens de reis door het gebouw ga je klanten verliezen, deze lopen weer naar buiten zonder dat je ze überhaupt die lift hebt ingekregen. En dat is helemaal oké! Zij zijn dus niet jouw ideale klant en deze mensen wíl je ook niet in jouw penthouse ontvangen.
Er moet een match zijn tussen jou en je ideale klant, anders ga jij nooit de resultaten bereiken met die die jij belooft. Je funnel is dus ook een goed filtersysteem.
(PS niet iedereen heeft en premium aanbod, dus jouw penthouse kan ook je core aanbod zijn)
De 2 kernwoorden in dit proces zijn: consistentie en focus!
Consistent zichtbaar zijn voor specifiek jouw ideale klant is ‘het geheim’ van een goede marketingstrategie.
Aan de voorkant zichtbaar zijn, dus bv op Instagram. En dan niet af en toe maar consistent!
Consistentie zorgt voor vertrouwen en herkenning.
Verwar consistent niet met continu! Als je wilt mag je best elke dag zichtbaar zijn op Instagram, maar het hoeft niet. Het belangrijkste is altijd wat je deelt en tegen wie je praat en dat met regelmaat (consistentie).
Een relatie opbouwen met je volgers/ potentiele klanten is het allerbelangrijkste.
Focus je, als je start op één kanaal, bv Instagram. Zodra jij Instagram helemaal onder de knie hebt, ga je uitbreiden en ga je bijvoorbeeld elke week een nieuwsbrief versturen.
In deze module bespreken we het hebben van een E-book als gratis weggever, waarna men in jouw funnel terecht komt.
Het aanmeldformulier voor het aanvragen van jouw E-book kun je op minimaal de volgende plekken plaatsen:
Wat is het doel van de funnel die we in deze module gaan bespreken?
De opbouw van je funnel e-mails is van heel groot belang.
Iemand die jou niet kent, maar getriggerd wordt door een advertentie van jou, komt koud bij je binnen. Deze persoon/lead mag door jouw funnel opgewarmd worden, opwarmen voor het doen van een aankoop.
Hiermee bouw je de fundering voor de vertrouwensrelatie die je gaat opbouwen met jouw lead.
Hierbij mijn strategie voor het opbouwen van die vertrouwensrelatie.
Stap 1: Het naar buiten brengen van jouw E-book.
Ik adverteer voor mijn gratis E-book op social media, de link staat altijd in mijn link in bio op Instagram, mijn E-book staat altijd bovenin op mijn homepage, ik verwijs ernaar in mijn podcast, blog en in alle andere content die ik plaats.
Stap 2: Mensen downloaden mijn gratis E-book.
Stap 3: Zodra ze op de knop ‘downloaden’ klikken, zijn er 2 acties:
In het volgende onderwerp zie je de opbouw van mijn e-mailtjes in de funnel.