Waarom heeft iedere succesvolle online ondernemer tegenwoordig een gratis weggever?
Omdat het een bewezen marketingtool is, om meer omzet te genereren.
Mensen kopen nu eenmaal van mensen.
Jouw doelgroep wil jou eerst leren kennen, ze moeten gaan vertrouwen, in jouw expertise gaan geloven, voordat ze een product en/of dienst van jou zullen aanschaffen.
(know-like-trust factor)
Dit vertrouwen kun je opbouwen door een gratis weggever met funnel te bouwen.
Daarnaast is een gratis weggever een marketingtool, welke je kan inzetten om simpel en moeiteloos omzet te genereren.
Het is dus een eenmalige investering, die lange tijd voor je kan werken.
Want als je één keer een goede gratis weggever plus bijbehorende funnel hebt gemaakt, kan je daar jaren mee doen. (wel blijven updaten natuurlijk 😉)
Heb jij een online training, dan kun je zelfs een passief inkomen genereren.
Hoe fijn is dat!
Er zijn verschillende vormen van gratis weggevers.
Denk hierbij aan een besloten podcast, een challenge etc.
Zorg er in ieder geval voor dat het bij jou én je ideale klant past!
De meest bekende vorm van een gratis weggever is toch wel het E-book.
Uit onderzoek is ook gebleken dat een E-book de meest laagdrempelige vorm van een weggever is voor mensen om aan te vragen/ te downloaden.
Daarom is een E-book ook echt mijn advies.
Het klinkt misschien saai, omdat iedereen ‘er al een heeft’, maar dat is niet voor niets zo 😉
Je kan natuurlijk wel een originele naam bedenken voor jouw E-book, zoals een magazine of checklist.
Ga voor focus en kies nu jouw E-book en ga daar mee aan de slag.
Als deze eenmaal goed loopt, kun je altijd nog een andere gratis weggever maken.