Je website bestaat uit meerdere pagina’s, waarvan ik de belangrijkste met je ga bespreken:
Allereerst je homepage.
You’ve only one change to make a first impression! So make it a good one.
Binnen een fractie van een seconde besluit een bezoeker van je website of ze blijven of dat ze weggaan… Je homepage (je meest bezochte pagina) moet dus meteen een goede indruk achterlaten.
En dat betekent dat je NOOIT, ik herhaal heel liefdevol NOOIT je homepage moet beginnen met:
Hoi, ik ben Lavinia en ik ben… etc….
KILLING! Waarom?
Jouw bezoeker gaat maar met één doel naar jouw website en dat is:
Wat kan Lavinia voor MIJ doen?
Oftewel in een marketingjasje gegoten: What’s In It For Me? (wiifm)
Op jouw homepage moet dus meteen bovenaan duidelijk zijn wat jij doet en voor wie jij dat doet. Dan trigger je de bezoeker om te blijven. Of niet, maar dan is het niet jouw ideale klant, dus die persoon mag vertrekken.
Het allerbelangrijkste op ELKE pagina van je website, behalve de over mij pagina, gaat dus NIET OVER JOU, maar gaat over je BEZOEKER!
Hou er daarnaast rekening mee, dat mensen die op jouw homepage komen vaak nog relatief koud binnen komen. Wat betekent, dat ze je nog niet heel goed kennen.
Je wil ze dan ook niet overweldigen door álle informatie die jij wil delen op je homepage te zetten.
Terug naar jouw bezoeker. Hoe kun je er nou voor zorgen dat jij aan je bezoeker laat weten dat je er bent voor hem of haar?
Dat doe je door precies in te spelen op de pijn en het verlangen van je ideale klant.
(Zonder ideale klant kun jij dan ook geen website bouwen en schrijven.)
Het is daarom slim om meteen bovenaan op he homepage meteen je XYZ formule weer te geven, oftewel je pitch oftewel: Ik help X naar Y door middel van Z.
Zodat je bezoeker meteen denkt ”Yes hier ben ik aan het goede adres, zij begrijpt mij.”
Daarnaast is het slim om die, koude, bezoeker heel laagdrempelig iets gratis aan te bieden, zoals een gratis E-book.
Door middel van je funnel, die automatisch start a je E-book, kunnen ze je beter gaan leren kennen. (Weet je nog dat we het over de Know-Like-Trust Factor hebben gehad?)
Daarnaast kopen mensen van mensen.
Wat dus slim is om te doen, is meteen een foto van jezelf bovenin te plaatsen, waarbij de bezoeker (zonder te scrollen) jou aankijkt.
Zoals je ook iemand aankijkt, als je iemand voor de eerste keer ontmoet.
Kijk eens naar mijn website: https://laviniarip.nl